Vurrusjøen Iceway sesongstart

I dag var det åpning av vinterens sesong på Vurrusjøen Iceway!

Ordføreren var på plass og fremhevet og skrøt av alle de som har stått på for å få dette til (velfortjent ros!). Etterpå klippet han snoren, og erklærte banen for åpen, og dermed braka det løs.

Jeg gikk (som vanlig?) amok med kameraet og fylte minnekortet til randen. Skikkelig artig var det! Her er et lite utvalg fra dagen:

Jeg støtter meg til ordførerens ord og sier tusen takk til alle dere som står på for å få til isbane! Vi trenger entusiaster på mange ulike områder skal vi beholde en levende og trivelig bygd med mange og varierte arrangementer.

 

Noen biler får litt mer oppmerksomhet enn andre. (Og denne fortjener det virkelig....;-)

 

I følge BIL nr 1 2012 er dette bilen som får Porscheingeniørene til å ligge søvnløse om natta...

 

I fint driv på banen, men kanskje ikke helt skodd for underlaget...

 

Subaru Impreza WRX fremstår for meg som noe av det bedre man kan kjøre på isbane, men det var også en Porsche 911 utpå som satte seg i respekt...

 

Jeg rakk ikke å prate med sjåføren så jeg aner ikke hvem dette er, men kjøre det kunne han! Jeg har ikke spesielt peiling på isbanekjøring, men denne karen kjørte som en gud. Det gikk bredt, han holdt seg på banen og det gikk grisefort.

 

En skikkelig bred en!

 

Gammel SAAB med rallypigg har jeg stor sans for. Tipper sjåføren egentlig har det minst like artig som hvem som helst andre utpå isen!

 

Herlig utstråling på denne gamle Opelen.

 

Oooops....

 

Det var hjelp å få for alle som havnet i snøhaugen!

 

Masse folk og røre. Herlig!

 

Jørn.

ps, jeg har mange bilder fra dagen, bare ta kontakt om du ønsker et av deg/din bil, kanskje jeg har det liggendes?

2 kommentarer om “Vurrusjøen Iceway sesongstart

Legg igjen en kommentar