Ferdinand Ice Festival 2012

Posted on Updated on

Da er Ferdinand Ice Festival i gang på isbanen på Vurrusjøen! Jeg hadde egentlig ikke tid til å besøke dem i dag siden jeg studerer og har en ganske så stram tidsplan. Men! Jeg leste som en gal, gjorde oppgavene i en fart (jada, det ble riktig…) og så rakk jeg en liten tur. Jeg ble møtt av mange, og stilige biler, sola var fremme og det var skikkelig god stemning blant folk. Kanskje ikke så mye publikum enda, men det er jo arbeidsdag. Som vanlig gikk jeg amok med kameraet, og du verden så artig det var. Her er dagens bilder:

Porsche parking only...
Tesla (elbil) sjekkes ut av Ralf og Viktor, stilig bil !
Porsche er en meget campingvennlig bil. Legg merke til mannen bak bilen; han spiser og benytter bakspoileleren som bord. Fungerte utmerket!
Slik er det vel sjeldent å se en Lamborghini, med snø og is hengende fra bilen. De fleste står nok i garasjen hele vinteren og venter på vår og tørre veier. Den fungerer imidlertid utmerket på is og snø også, og du verden for en lyd den lager...Herlig!
Amerikansk muskelbil (Chervrolet Camaro), Barsk!
Så bar det i veg ut på isen. Denne karen skylder meg forøvrig en øl! (kommer tilbake til det på et senere bilde)
Ny og gammel Porsche i duell, kan røpe at den svarte lå ikke bak lenge....
En skikkelig bred en. Det er helt utrolig å se hvor mye ispiggen tar tak, bare man har nok hester...
Legg merke til noe spesielle ispiggdekk. Skikkelig brede bak!
Sladd i solnedgang❤
Trykk på bildet og sjekk det gliset på sjåføren. Det neste som skjedde var at han passerte på 2 meters hold (kanskje 1....) med gassen i bånn og dekket fotografen med snø. Dette gjentok seg faktisk tre ganger, men jeg var jo noe mer forberedt de to neste. Du skyller meg en øl, din pøbel!😉
Går det litt fort i svingene og man kjører ut er det ingen grunn til å surmule, neida. Da kan man jo nyte utsikten (blant annet Sølen!) mens man venter på tauing...
Audi i farta!❤
BMW M3 med ispigg. Han som kjørte utfor med Audien på et bilde lenger opp fortalte at han hadde vært med denne bilen en tur og blitt veldig inspirert. Selv hadde han ikke ispigg så da han skulle dra på litt ekstra gikk det i snøfonna...
Stilig ekvipasje!!! >Men så har jeg jo litt ekstra sansen for biler som drar litt på åra...

Jeg oppfordrer alle som har muligheten til å besøke banen på Drevsjø i løpet av helgen, de holder på til klokken 17:00 på søndag. Salg av kaffe osv ved hovedparkeringen, ellers anbefales det å gå ned til banen i enden mot Drevsjø. Husk å være forsiktig, det hender noen kjører ut…

Jørn.

One thought on “Ferdinand Ice Festival 2012

    Wenche said:
    6. januar 2012, kl. 15:45

    Artig lesing og knallbilder🙂

Legg igjen en kommentar

