Flugplatz Schmutz Rennen #SCC

Min klare favoritt ved SCC er Flugplatz Schmutz Rennen. Litt ekstra gamle biler på grusvei er bare så riktig i mine øyne.

Nytt i år var rebusløp fredagskvelden i nydelig kveldslys.

Forventninger i luften før start.
Forventninger i luften før start.
God stemning!
God stemning!
Herlig rallyskilt i aluminium.
Herlig rallyskilt i aluminium.
Og så bar det i vei.
Og så bar det i vei.

Jeg hadde vurdert å kaste meg etter for å ta litt underveisbilder i mørket, men teltet skulle opp, middagen skulle ned og så ventet en kald øl på meg. Dere får ha meg tilgitt.

Neste dag var jeg på plass i godsvingen.

Fint driv.
Fint driv.

Året før la jeg merke til en litt artig hump i løypa der en bil faktisk lettet. Ville jeg få en mulighet i år til å fange et aldri så lite hopp?

Plutselig kom 154 rundt svingen.
Plutselig kom 154 rundt svingen.
Og som han leverte! :-)
Og som han leverte! 🙂 Dagens høyeste.
Også en av dagens høyeste. Ikke hopp, men stuk.
Også en av dagens høyeste. Ikke hopp, men stuk.
Pen sladd.
Pen sladd.
Er ikke bare bobler som deltar.
Er ikke bare bobler som deltar.
Panelvan var også med. Fortsatt med drivende godt humør. Han deltok også på slalomen. Driftig kar!
Panelvan var også med. Fortsatt med drivende godt humør. Han deltok også på slalomen. Driftig kar!
Så kom Alien med oppskriften.
Så kom Alien med oppskriften:
Slik letter man først foran og så bak ;-)
Slik letter man først foran og så bak 😉
Såpass fin så da ryker vi på et tredje bilde av Team Norol.
Såpass fin så da ryker vi på et tredje bilde av Team Norol.
Fra rettstrekket med hinder. Poenget var å kjøre to runder på så slik tid som mulig. De fleste valgte å holde fint driv, men holdt det innenfor det man kan regne som anstendig nivå ;-)
Fra rettstrekket med hinder. Poenget var å kjøre to runder på så slik tid som mulig. De fleste valgte å holde fint driv, men holdt det innenfor det man kan regne som anstendig, men friskt nivå 😉
Rettstrekket.
Rettstrekket.

Har jeg flere bilder av FSR? Jepp. Bare å ta kontakt om du savner bilen din. Hiver ikke alle bildene inn i innlegget.

Neste innlegg blir vel litt slalom og dragrace fra SCC 🙂

Børning!
Børning!

 

Snakkes

Jørn.

Legg igjen en kommentar