Ski på bobla og ut på isen!

Jeg kom over dette bildet på Facebook på Volksforum sine sider, linket opp og spurte, «skal jeg?»

Noen har jo gjort det før?
Noen har jo gjort det før?

Vel, responsen var entydig. Jeg skal! Så da er jeg i gang da… Det er jo snart Ferdinand Ice Festival!

Første steg var jo delesamling. Ski må man jo ha. Noen felger man kan herpe og ikke minst litt skikkelig pigga bakhjul. Jeg må jo ha fremdrift, og litt bremseeffekt er jo heller aldri feil! Gunnar Sømåen Birkenfelt fiksa dekk fra Kina og pigger fra Sverige. Kenneth Sømåen fiksa ski og en nabo ofret noen felger. Mye snille JA-folk rundt omkring. Herlig!

Delesamling på plass.
Delesamling på plass.

Så måtte pigga skrus i dekka. (You must have piggs in your dekks! but – but, its not only – only!) Tester med 200 pigger først og ser hva grep man får. Har 200 på reservebenken 😉 (PS. bildene er klikkbare)

Klar for skruing, det gikk overraskende lett :-)
Klar for skruing, det gikk overraskende lett 🙂
Slik ser de ut, piggene. Kan love at de setter spor etter seg på låvegulvet :-)
Slik ser de ut, piggene. Kan love at de setter spor etter seg på låvegulvet 🙂
Badabim. Fiks ferdig. Tar litt tid da... 200 pigger er 200 pigger!
Badabim. Fiks ferdig. Tar litt tid da… 200 pigger er 200 pigger!

Så må det jo testkjøres litt. Er det mulig å skubbe skia fremover?

Vel, jeg har trua! Kenneth har fiksa noen styreskinner som skal sveises på under skiene, så man får litt tak på isen også. Litt konstruksjon og jobbing med mal må til, og nå er alt sendt vekk på kutting og sveising.

Ala Reodor felgen
Ala Reodor felgen

Hjulkapsler er kjøpt brukt på bobleforumet og neste gang jeg er tilbake med del II, tenker jeg skia er lakkert og kommet på bilen. (tar nok LITT tid…)

Følg med, følg med!

Jørn.

2 kommentarer om “Ski på bobla og ut på isen!

Legg igjen en kommentar