Nordlysnatt ved Femund og ei folkevogn

Posted on

Så slo det til igjen!

Herlig å få litt nordlys igjen. Jeg var akkurat ferdig med kveldens gjøremål da jeg gikk ut bak huset for å spane litt, og jammen var det svakt nordlys i nord. Da tar jeg med meg bobla på Skinnarodden og lager et artig bilde, tenkte jeg. Og som tenkt, så gjort:

Dette bildet synes jeg ble litt spesielt, da det kom bil på veien akkurat i det jeg hadde startet eksponeringen :-)
Dette bildet synes jeg ble litt spesielt, da det kom bil på veien akkurat i det jeg hadde startet eksponeringen🙂

 

Så startet nordlysdansen opp for allvor, og det var bare å rette kameraet utover Femund:

31 sek, f-3,5 iso 3200 og 10mm
31 sek, f-3,5 iso 3200 og 10mm

 

En liten stund var senter på nordlyset rett over der jeg stod (kalt koronaen), artig å få bilde av den også:

18 sek, f-3,5 iso 3200, 10mm
18 sek, f-3,5 iso 3200, 10mm

 

Jeg rakk å variere komposisjonen litt før skyene og avtagende nordlys (og det faktum at jeg skulle ha langdag på jobb dagen etter) satte en stopper for kveldens fotografering:

46 sek, f-5,6 iso 3200, 10mm
46 sek, f-5,6 iso 3200, 10mm

 

Da gleder vi oss til neste gang🙂

Ha en strålende aften.

Jørn.

 

 

 

Legg igjen en kommentar

