Traner og sangsvaner, det er vår!

Posted on Updated on

Jeg bruker alltid å ta en tur ut på Blokkodden ved disse tider (ikke på døgnet altså, men på året). Vannet fra Kviltåa lager en diger råk, og her bruker det å samles en del fugl nå på våren.

En fin ettermiddag med sol fra lett disig himmel, gav gode lysforhold.

Jeg snek meg innpå, men var ikke observang nok. På land satt det nemlig et tranepar og fulgte med meg, og da jeg kom (for) nære lettet de. Heldigvis var jeg raskt fremme med kameraet og fikk i alle fall bilde av trane på vingene🙂

En diger trane i flott eftaslys.
En diger trane i flott eftaslys.

Lenger ute lå det et par sangsvaner. De er ikke så lett å komme innpå, men det kan bli ok bilder på avstand også, om lyset slår til og lager litt vakre omgivelser. Mens jeg satt der og tenkte på litt av hvert, brøt sola igjennom, og svanen skinte opp der den satt langt ute på vannet.

Sangsvane
Sangsvane

Så ble det fine lyset borte og det var bare å sette seg og vente litt på nye solgløtt, og mens jeg ventet kunne jeg jo alltids fotografere bjørkenever🙂 (For det gjør vel alle som venter på lys?)

Bjørkenever
Bjørkenever

Så takset svanene ut i enden på råka. Nå skulle det lettes. Litt sol tittet frem og jeg synes dette bildet ikke ble så værst:

And we have a lift off.
And we have a lift off.

Ønsker med dette en hyggelig søndagskveld til dere alle!

Jørn.

Legg igjen en kommentar

