Tiurlek

Posted on Updated on

I dag var det opp igjen, og ut på tur og hvilken morning! Skyfri himmel, vindstille og nydelig soloppgang.

Etter noen tips, ville jeg sjekke ut ståa på en tiurlek som er lett tilgjenglig (begynner jeg å bli lat?).

Noen hundre meter før jeg var fremme, så jeg at det satt ei røy i vegkanten. «Dette blir bra!», tenkte jeg. Det er nemlig slik at tiuren spiller ganske lenge, men det er først når det kommer røy på leken, at det blir skikkelig fart. Bilder av vegkant-røya (en kjent slektning av eksos-rypa…);

Litt skeptisk, men også litt nysgjerrig🙂
Samme fugl/situasjon, men forskjellig redigering.

Vel fremme på leken, var det stille som i graven. Men etter 10. minutter hørte jeg en fugl som satt i toppen av ei furu og klaga, «Ååhhh,  Ååhhhh, Ååhhh, Ååååååh». (Ikke helt lett dette med fuglelyder via tekst, men du skjønner sikkert tegninga). Plutselig får jeg se at det sitter ei røy i toppen av treet. To røy på leken altså, men ikke en tiur å se. Dette har jeg ikke opplevd før, så jeg aner ikke hvorfor det ikke var tiur der. Kanskje den var på Fløtningen på fest i går og sov lenge i dag? Det er ikke godt å si, men røya satt i furua og lokka og bar seg i over en time, før vi begge ble lei og dro hver til vårt. Jeg får ta meg en ny tur senere.

Ååhhhh!🙂

Jørn.

Legg igjen en kommentar

