En vakker vintermorgen

Posted on

Det er påskestemning om dagen. «Det er alt for tidlig!» sier mange, men drit i det. På med solbriller og ut og nyt!

Dagens bilder er fra Isterfossen. Etter mye studier, jobb og annet, var det herlig å ta med fotobaggen på ekspedisjon og lade batteriene litt. I fotoklubben har vi fått en oppgave til neste møte, men jeg rekker ikke å være med dessverre. Oppgaven er å ta et bilde som kan passe til et dikt av Hans Børli;

«Dagene kommer, kommer–

De ser på meg,

ventende,

fylt av lys som håper.»

Jeg valgte å fokusere på morgenlys (både dagen som kommer og lys…ikke sant?) og god stemning med litt morgentåke og varme solstråler som bryter igjennom.

 

Dagens Sølen måtte også på plass😉

 

Motlysbilde med tåke og sol.

 

Fossekall i morgensol, litt tåke og skog i bakgrunnen. Det var bare to Fossekaller her denne morgenen, og de var meget sky, så jeg fikk dessverre ikke helt den komposisjonen jeg satt og ventet på. Jeg ble likevel ganske fornøyd med dette bildet🙂.

 

 

Is, vann og stein kan skape fine linjer, tekstur og farger. Grenser mot abstrakt. Egentlig veldig artig å holde på med slike bilder🙂

 

 

Vel, da får jeg ta tak i rettebunkene mine, nå som batteriene har vært på lading.

Ha en riktig fin dag i det herlige været.

Jørn.

 

2 thoughts on “En vakker vintermorgen

    Anders Dahlin said:
    1. mars 2012, kl. 11:23

    Fina bilder Jörn, stämmningsfullt!
    Gillar Fossekallen och den sista bilden, gör sig bra till dikten.

    Anders

      Jørn Magister Kristensen said:
      1. mars 2012, kl. 12:17

      Takk for det Anders. Siste bildet er nok min favoritt til diktet. Fossekallen duger også, men jeg klarer ikke å slippe tanken på hvordan det kunne ha blitt om bare fossekallen hadde kommet litt nærmere på en stein lenger til venstre…(hele Isteren med tåke og vekslende lys i bakgrunnen).

Legg igjen en kommentar

