Oslo by night

Posted on Updated on

Etter siste dagers nordlysaktivitet, hadde jeg et lite håp om å få se nordlys helt her sør i Oslo (det var faktisk meldt), og da ville jo operabygget være en passende forgrunn (!), men det ble overskyet (SUKK!).  Jeg var likevel så ladd for å fotografere at jeg dro til operabygget likevel, og lekte litt med kameraet. At jeg heller burde lest til kjemieksamenen jeg hadde dagen etter og at været var surt og kaldt, var på ingen måte noen hindring for en ihuga hobbyfotograf, så da var det bare å kaste innpå noen varme nudler fra deilige luka (eller hva søren det heter) og rigge opp kamerautstyret.

Etter at skuffelsen over skydekket hadde lagt seg (egentlig var skuffelsen under skydekket, men du tok den likevel?) så var det faktisk veldig inspirerende å fotografere i mørket i bymiljø, så det blir nok en tur ut i morgen også.

Tenk å få stjernehimmel og ei fin nordlyssløyfe inn på himmelen over her? I protest mot skydekket er bildet i svart/hvitt (men egentlig kledde bildet det godt).
Det er helt vanvittig mye stilige linjer og former å ta bilde av. Dette hadde fine diagonale linjer og så likte jeg det fordi det er ikke så lett å se hva som er ute og hva som er inne🙂
 
Fra operataket mot Oslo city.
 
Skulpturen i sjøen utenfor operaen. Min klare favoritt fra turen. Her likte jeg lyset og fargene i de mørkere tonene så godt. Bildet har bare fått litt beskjæring og justering av toner, fargene er slik det var...
 
Jørn (ps, kjemieksamenen gikk greit den altså…)

2 thoughts on “Oslo by night

    Anders Dahlin said:
    26. januar 2012, kl. 08:33

    Mycket bra bilder Jörn!
    Tycker bäst om bild nr 2, den är otroligt bra.
    Hoppas du lyckas med att få norrsken också någon kväll,
    i den miljön blir det säkert kanonbra!
    Anders

      hauganfoto said:
      28. januar 2012, kl. 17:25

      Takk for kommentar Anders. Setter pris på at du tar deg tid.
      Jørn.

Legg igjen en kommentar

