Mens vi venter på nordlyset…

Posted on

Det var meldt om store mengder nordlys på storm.no, så Jan, Ann, Anja og jeg dro til Skinnarodden ved titiden, godt kledd og klar med kamera. Nå skulle det taes fine nordlysbilder! Været var ikke det beste, men skyer på himmelen lager litt dramatisk effekt, så det var ikke så farlig.

Nordlyset kom ikke på besøk (sukk), men litt fotografering ble det jo selvfølgelig likevel. Her ser du to av bildene fra turen:

Femund. Lange lukkertider (25 sekunder her) gir fin sløring av en egentlig urolig sjø.

 

Tålmodig speiding nordover. Kanskje neste gang....

 

 

4 thoughts on “Mens vi venter på nordlyset…

    Jan said:
    25. august 2011, kl. 20:10

    Dette hadde jeg oversett! Flotte bilder, og er enig med Laila om det andre bildet. Beskjær ørlite på høyre side så har du det i boks! Takk for turen!🙂

      hauganfoto said:
      27. august 2011, kl. 08:34

      Jeg har laget en versjon der greinene er fjernet, og det gjorde seg absolutt. Den ligger ikke ute enda, men jeg får vel se om jeg ikke kan bytte versjon en dag.

    Laila Fredhjem said:
    17. august 2011, kl. 20:48

    Det andre bildet er kanon bra.Et bilde som forteller ei historie. En liten minus er kvistene som stikker frem på høyre side av bilde.

      hauganfoto said:
      18. august 2011, kl. 18:52

      Takk for kommentar Laila. Jeg kunne nok godt ha jobbet med de kvistene og kvittet meg med dem ja…

Legg igjen en kommentar

