Hornugler II

Posted on Updated on

Som nevnt i forrige innlegg har vi  hornugler på Haugan. De er nå blitt flyvedyktige og er ikke like lett å ha med å gjøre som da de satt på ei grein hele dagen. De sitter mye høyere i trærne nå og flytter seg på lydløse vinger om de synes man kommer for nær.

Tidligere har mora bare vært som en skygge i bakgrunnen, umulig å komme inn på, så overaskelsen var derfor meget stor da det var hun det var mulig å ta bilder av i dag, og det var ungene som var i det vanskelige hjørnet. Jeg synes det er svært artig å få se denne flotte fuglen på så nært hold!

med mus i nebbet
med musa i klørne.
Her ser man tydelig fjærene som utgjør "horna".

 

i helfigur

 

Dette fluktbildet er jeg ganske så fornøyd med. Jeg har tatt MANGE fluktbilder, men ikke ett har vært vellykket. Det er ikke lange tiden man har på seg før hun er bak neste tre, og autofokusen sliter litt, eller egentlig er det vel jeg som sliter med å sikte kjapt nok. Derfor slo jeg over på manuel forkus og håpte på at hun skulle lette rett til siden, og det gjorde hun jammen, og jeg fikk et fluktbilde som var bra. Tusen takk skal du ha!

 

 

2 thoughts on “Hornugler II

    Laila Fredhjem said:
    13. juli 2011, kl. 06:35

    Her har du mange fine ugleopplevelser og bra bilder har du også fått.I det forige innlegget var det mange bilder jeg likte veldig godt.

      hauganfoto said:
      23. juli 2011, kl. 17:29

      Takker for kommentar Laila. Artig med slike fotoobjekter rett ved huset, men nå har de blitt store og dratt sin vei.

Legg igjen en kommentar

