Smålom, gluttsnipe, terne og en og annen måke

Posted on

Da var det endelig tid til en liten tur ut med kameraet igjen. Turen gikk til et lite vann her på Drevsjø der det er mye fugleliv. Jeg hadde med en liten kamuflasjeduk, et sitteunderlag og masse tålmodighet, så da var det bare å traske ned til vannet, sette seg under kamuflasjen, og vente på at fuglene skulle falle til ro igjen. Det tok ikke lange tiden før de hadde glemt at det hadde vært fare på ferde, untatt lomen da. Det tok over en time før den tok turen til «min» side av vannet, men jeg holdt ut og synes jeg fikk bra betalt for det.

Gluttsnipe

 

Litt rivalisering

 

Nysgjerrig terne, også kalt makrellterne (tror jeg, de er så himla like).

 

Så kom lomen en tur og skulle se hva denne kamufasjegreia var.

 

Den kom ganske så tett innpå.

 

...tøffa seg litt...

 

og så dro den...

2 thoughts on “Smålom, gluttsnipe, terne og en og annen måke

    Jan said:
    13. juni 2011, kl. 21:10

    Ser ut til at du har hatt en vellykket tur til «Lomtjernet»! Fine bilder, veldig fint nærbilde av lommen, men også fint med litt miljø rundt.. Mener at det er rødnebbterna som er vanligst her over, men jeg har sett makrellterne ved Engeren, hvertfall. Skal ikke påstå hva dette er, de er vanskelig å skille i felt..

    Jan

      hauganfoto said:
      13. juni 2011, kl. 21:15

      Tusen takk for kommentar Jan, der var du jammen rask etter publisering. Det er sikkert den ternetypen som er vanligst her, så jeg skal IKKE påstå at det er noe annet.

Legg igjen en kommentar

