Tiurleik

Posted on

Denne røya var skikkelig snille med oss og spankulerte frem og tilbake i sollyset imens vi knipsa for harde livet. Tror dette ble turens beste bilde.

Det var en litt trøtt kar som la i vei på tiurlek i går kveld sammen med Jan Nordvålen. Jeg hadde en tidlig morgen innabords med orrleik, og var vel klar for ei rolig natt, men med så fint vær, en nyoppdaget diger tiurlek og fotokompis som ville være med, så var det bare å pakke sekken. Vi rigga til en gapahuk med kamuflasje og krøp i soveposen. Vi var jo veldig spent på om vi hadde plassert gapahuken riktig i forhold til leiken, men man må jo bare prøve. Det ble ikke all verdens med søvn…

Litt utpå morgenkvisten startet et voldsomt leven. Leiken var i gang. Det var en ganske intens start, og flere tiurer passerte bare noen meter foran gapahuken. Desverre var det ikke fotolys enda, men vi fikk litt av et skue da to tiurer sloss bare noen meter foran åpningen. Virkelig en flott opplevelse. Etters som lyset kom sigende avtok intensiteten på leken, og tiuren holdt litt mer avstand. Heldigvis kom ei velvillig røy spaserende og stilte seg opp for fotografering. De helt store tiurbildene ble det ikke denne gangen. Dermed er det bare en ting å gjøre; ut igjen! (men først må jeg ha noen netter med søvn…) 

 

 

Jeg håpte jo at den skulle svinge ørlite til høyre, men dette var helt klart en venstremann.

 

 
Dette bildet er tatt med kameraet stikkende ut på baksiden under duken på gapahuken. Den måtte jo selvfølgelig spille der vi ikke kunne knipse bak tette busker og på baksiden. Lyset gjorde likevel en god jobb her, og jeg synes det ble et litt artig miljøbilde.
 

2 thoughts on “Tiurleik

    Terje Vestad said:
    30. april 2011, kl. 15:43

    Jeg følger spent med på fotobloggen din. Den er like spennende å se på hver gang. Selv om tiurleken denne gangen ikke ble hundre prosent klaff med hensyn til «å fange» selve spillet, synes jeg du har fått mye ut av det: Bildet av røya i sitt rette element er godt. Selv om tiuren «kom bakveien», ble det er artig bilde med fint lys – et rett «miljøbilde».

      hauganfoto said:
      30. april 2011, kl. 17:33

      Tusen takk for kommentar Terje. Setter veldig pris på at du følger bloggen min. Det er artig å legge ut bilder og se at mange er innom. Jeg skulle jo ønske at jeg fikk tiuren i «kjent» positur, men kanskje senere eller neste år… Artig at du likte miljøbildene, de ble ikke så aller verst.

Legg igjen en kommentar

