…han skal erte frøken Skjære og en gammel kråkemann

Posted on

Man må ikke alltid dra 50 mil og være borte i tre døgn for å ta noen fine dyrebilder. Det er vår og en klar økning i aktiviteten rundt i hagen her. Her en kveld jeg var hjemom med bikkjene før jeg skulle på Hovden å se etter orrfugl, var det et voldsomt rabalder borti vedskjulet. Jeg hadde kameraet i bilen og listet meg rundt hjørnet, klar til å ta bilde av ett eller annet. Da spratt det frem et ekorn som rasa litt rundt oppå taket der, og som til slutt satte seg i fin positur på en stolpe ved veggen. Jeg tok et par bilder, og må jo si at selv om dyret er svært så vanlig, så er det en vakker liten skøyer. Vi har hatt ekorn baki skogen her før, men i år er det hele tre stykker som fyker rundt i trærne her og erter skjora.

Likte dette bildet best pga den enkle duse bakgrunnen.
En siste titt før det forsvant tilbake til treet sitt.

Legg igjen en kommentar

