Is og Fossekall ved Isterfossen

Posted on

Jeg skulle til Isterfossen for å se om det var svaner der. Det var det nemlig i går da vi dro forbi, men i dag var fuglen fløyet. Reserveplanen var å snike seg innpå Fossekallen. Den er ikke så lett å komme innpå, så jeg snek meg under broen og tenkte jeg måtte finne et sted å sette meg (ja det var meg og ikke trollet som drev på under der). Hvis man sitter i ro en stund blir fuglene mindre skeptisk, og kan finne på å sette seg ned på en sten i nærheten av deg. Dette krever litt tålmodighet, noe jeg normalt ikke har, men i slike tilfeller klarer jeg å vente litt.

Det var litt artig å komme under broen. Vannstanden er meget lav nå så man får et ganske stort område å boltre seg på. Det er også mye is under broen og denne var full av farger, form og mønster. Bonus!

Fossekallen var ikke så lett å lure i dag, men jeg fikk da noen bilder jeg ble ganske fornøyd med. Jeg slutter aldri å foundre meg over denne lille fuglen som finner maten sin under vann, sommer som vinter og i tretti minus. . . HARDHAUS!

Is under broen

 

Is og refleksjon av himmelen

 

Denne var litt nysgjerrig og kom for å se hvem jeg var for en raring

 

Denne sang for full hals, var liksom ikke måte på...

 

Kanskje det beste bildet? Her er jeg oppdaget...

 

Til slutt var jeg fornøyd og dro jeg hjem til torskemiddag, og Fossekallen stupte tilbake i vannet på leiting etter mere mat.

2 thoughts on “Is og Fossekall ved Isterfossen

    Jan said:
    3. april 2011, kl. 18:36

    Oi! Det første bildet var svært bra Jørn! Veggmateriale? Flere av de andre var bra også.
    Bra jobba!
    Jan

      hauganfoto said:
      3. april 2011, kl. 19:29

      Takk for kommentar Jan.
      Jeg likte også det første bildet veldig godt. Var utrolig artig å komme under broen og finne masse nydelige isformasjoner.

Legg igjen en kommentar

