Isterfosses fossekall og jeg

Posted on

Det lå an til en vakker solnedgang, med akkurat passe skyer og vakre farger, samtidig som det klødde fælt i «utløserknappfinger’n» (snakk om sammentreff), så derfor ble det en tur til Isterfossen rett etter middag. Jeg var på plass i noen lunde god tid (siste liten!) og rigget meg til med stativ og kamera og fotograferte og frøs på fingrene, da en fossekall satte seg til på en sten og begynte å synge (det synger ikke så vakkert som småfugler ellers, men helt ille er det heller ikke…).  Vi nøt solnedgangen sammen fossekallen og jeg, og etterpå dro jeg frem telelinsa og fikk jaggu noen bilder av kompisen min også, tross lyset var noe svakt til telefotografering. Takker for hyggelig selskap!

Sølen til høyre (HDR)
Fossekallen på stenen.

 

Vi nyter solnedgangen, fossekallen og jeg...

 

Og så ble det mørkt, og det var på tide å dra hjem og tine fingrene. Fossekallen dro forøvrig til med et bad i elva...Fatter ikke at de klarer å holde varmen.

One thought on “Isterfosses fossekall og jeg

    hauganfoto said:
    13. februar 2011, kl. 15:06

    Øverste bilde, «sølen til høyre», ble kåret til ukens bilde på Østnytt og jeg fikk meg en ny kaffekopp😉

Legg igjen en kommentar

