Den kreative halvtimen…

Posted on

Jeg får det plutselig over meg, en idé om et bilde, og da er det jo bare å sette i gang!

Denne kvelden fikk jeg den idéen at jeg skulle fotografere en liten statue som vi har i vinduet, sammen med noen metallhjerter. Dette skulle skje på vaskerommet, der jeg hengte opp et svart stort tøystykke, satte 50 millimeteren på kameraet og tok fram stativ og snorutløser. Så lette jeg etter et te-lys og et stearinlys på lav fot, og så var det bare å sette i gang.

Bildene ble ikke bra. Metallhjertene gav for mye gjenskinn, og den egentlig fine statuen så bare statueaktig ut. Men nede på gulvet stod et par Dr.Martens som jeg kjøpte i London for noen år siden, og de måtte jo kunne brukes? Picasso malte jo gamle sko, så da måtte vel jeg kunne fotografere noen, sammenlignet med hans, relativt nye?

Vel skoene havnet på benken, stearinlysene ble nøye plassert, ett på tørkestativet med klær (jeg tror ikke jeg grisa stearin på noe) og ett på skittentøykurven som ble satt oppå doen. Kameraet ble satt på ISO 100, 30 sekunder lukker, og f 5,6. Her er resultatet:

a pair of relatively new shoes

3 thoughts on “Den kreative halvtimen…

    hauganfoto said:
    10. januar 2011, kl. 10:04

    Tusen takk for kommentarer!
    Jeg lærte noe, men var ganske fornøyd også😉
    Jørn.

    Ahmeron said:
    9. januar 2011, kl. 22:14

    Inspirasjon.
    Har alt å si!
    Om du ikke er fornøyd
    med resultatet
    så lærte du vel
    noe.

    Bjørnar said:
    9. januar 2011, kl. 20:09

    Wow, skikkelig kreativt! Det minner meg om en form for krigs/soldat bilde hvor de har satt i fra seg jobben sin i et øyeblikk. Det er i alle fall sånn jeg ser det.

    Kjempe fint.🙂

Legg igjen en kommentar

