Orrfugl

Posted on

Det er fristende å lyge på seg et døgn ute i sovepose i minus 25, langt inni skogen, for å få denne fotomuligheten. Jeg kunne skrevet om den kalde natta, om varm kakao og om fuglene som kom og satte seg for å spise tidlig på morraskvisten, men slik er det ikke… Disse fuglene satt midt i vegen da hele familien kom dundrende i bilen, på vei til Idre for å julehandle. De fløy selvfølgelig ut av veien da vi kom, men satte seg i trærne like ved, og på strømledningen som går langs vegen. Jeg er meget glad for at jeg (nesten) alltid har med meg fotoapparatet i bilen, og disse bildene tok jeg gjennom frontruten i en god og varm bil i tolvtiden i dag. (ikke rare naturfotografen;-)

Orrhøne

 

Det er en utfordring å få bildene skarpe med håndholdt kamera og 200mm, skitten frontrute og en bil som rister litt på tomgang i vinterkulden, men det ble ikke så aller værst.

Legg igjen en kommentar

